Kristianstadsvansinnet är över

Frågan har möjligen hunnit bli en smula inaktuell, eftersom avslutningen var redan i lördags. Men alltså, jag talar förstås om Kristianstadsdagarna - stadsfestivalen utan uttalad profil eller egentlig mening. Staden förvandlas över en natt till ett medeltida härläger, där ungdomsfylla och den märkbart aggressivare bonnafyllan varvas med fallfärdiga karuseller, magvändande dansband och en unken doftmatta av varma "sillamackor". Ska detta vara någon form av nöje?

Efter min första konfrontation med jippot skrev jag ett skärrat SMS, där jag försökte sammanfatta min upplevelse. Ett autentiskt skrik på hjälp direkt från fältet, så att säga.

"Bonnafestivalen var värre än jag nånsin kunnat ana. Tänk dig 1500 köttskallar som är ute för att supa, svina och vara nedlåtande och eventuellt spöa alla icke-skåningar, samlade i ett och samma öltält, klappandes i takt till värsta sortens buskisvisor på skånska. HELL ON EARTH......"

Guds gräshoppssvärmar och grodinvasioner framstår som rena rama skrattfesten vid jämförelse. I nio dagar håller vansinnet på. Nio dagar som nu har passerat. Skönt. Då kan man våga sig ut på stan igen.

Kommentarer
Postat av: amandah

:)

2009-06-16 @ 19:49:25
URL: http://clownenamandah.blogg.se/
Postat av: ina

Aldrig varit på Den festivalen. Hört att den är rolig dock.

2010-03-10 @ 10:48:34
URL: http://ssbsw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0