Carlzbergh – probably the most politically incorrect label in the world

Häromveckan var jag uppe en snabbis i sommarhuset. På vinden stod ett gäng gamla dammiga flaskor, däribland dessa på bilden. Ja, ni ser ju själva. Carlsberg prydde förr i tiden sina flaskor med ett käckt hakkors. Gissningsvis var detta före nazisttiden. Men ändå! Ganska fascinerande fynd, inte sant? Man är ju lätt allergisk mot svastikor och hajar till när man ser dem på oväntade ställen.



Vi kan nog vara förvissade om att det inte är är särskilt sannolikt att Carlsberg återgår till den här designen i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Inte för att dra nån sordi över ditt fantastiska fynd, men det där är väl inte den svastika som Adde använde utan snarare den spegelvända varianten som Aztekerna(?) använde som solkors? Ni som besöker Göteborg och frekvnterar spårvagnarna där kan ju passa på och kolla in de gammla vagnarna som går mellan Brunnsparken å Liseberg och kallas för Lisebergslinjen. Spana in märket mitt på hjulbasen å se vad ni hittar där.

2008-07-03 @ 01:14:02
Postat av: Hanky

Jodå, det var en som på min bild och inte den spegelvända som Hitler prydde flaggan med. Så det så. ;) Men tack för tipset om spårvagnarna!

2008-07-03 @ 01:21:47
URL: http://hankyexposed.blogg.se/
Postat av: puss

o jag var där! shit vilken syn

2008-07-09 @ 02:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0