Vinterns superhjältar



Idag såg jag ett rött löv, så nu är det snart vinter. Och på vintern åker man skidor. Men om det är skidlifter och timglasskidor du tänker på så är du ute och cyklar. Det är bara längdskidåkning som är en riktig sport!

Längdskidåkaren är vinterns stålman. Ser han ett berg så tar han fram fästvallan och åker upp för berget. Inte fan sätter han sig i nån himla lift som släpar upp honom som ett stycke kött i alla fall. Man vill väl inte bli som rymdmänniskorna i Wall-E? Nä, upp för backen och nerför i dödsförakt på skidor som är svårare att styra än en cykel utan styre. Sen stava sig fram fyra eller kanske tolv mil genom skog och mark, i symbios med granen, tallen och älgen. "Åkte Vasaloppet idag igen. Skulle ändå till Mora." Jorå. Inget för mesar inte.
 
De som är bra på längdskidor är de som skulle vara kvar om vi andra dör i atomkrig. De bara "Kärnvapenvinter? Då kör vi pulvervalla och en extra mugg blåbärssoppa!". De är gjorda av det. Stål och blåbärssoppa. Samma som Captain Americas sköld. Oförstörbart.
 

Kommentarer
Postat av: ~Alma

Fortsätt skriva!!! Du är så skicklig med orden och kan verkligen formulera dig. Högst imponerande:)

2012-10-14 @ 17:44:11
Postat av: Shimmerdimmer

Haha, jag håller med Alma - du skriver fantastiskt bra! Allt du postar här är så på pricken genialt. Synd att jag själv är en av de som dör först om kriget kommer (såvida jag inte får idka gerillakrig i skogen medelst K-pist).

2012-10-16 @ 19:31:14
URL: http://shimmerdimmer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0